Witam!!!
Mam problem z moja Octavia2 2.0TDI PD rok:05. przebieg:167tys.km.
Jak odpala autko na zimnym silniku ,to co jakis czas słychac lekkie terkotanie.Jezeli wcisne sprzeglo terkotanie zanika.Terkotanie nie jest ciagle pojawia sie co jakis czas az silnik sie nagrzeje.Dodam ze jak sprzeglo na zimnym naciskam do polowy terkot slychac a na cieplym juz tego nie ma.Czasami troszke wsteczny chaczy.Może ktoś mial podobny problem?Co to moze być kolo dwumasowe,sprzeglo,łóżysko oporowe,coś ze skrzynia?
Wygląda na problemy z łożyskiem oporowym lub poczatkiem konca dwumasy. Chociaż nie jest to do konca powiedziane. U mnie tak jest już ze 20kkm. Szczegolnie jest to odczuwalne podczas odpalania w chłodne/zimne dni
Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
tak kolego wlasnie jak jest zimno to tak jesti generalnie na zimnym motorze.Jak sie nagrzeje wszystko ustaje,narazie pozostaje czekac na to czy bedzie sie podobnie zachowywal na cieplym a wtedy to juz tylko serwis
Poki sie nie nasila i nie robi uciązliwe pozostaje sie przyzwyczaic :wink: Jak dwumas zacznie mocniej szaleć trzeba rozejrzeć sie za nowym. Przebieg robi sie taki, że już niedługo na to pora, chociaż dokładnej reguły na to ile wytrzyma nie ma.
Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Wygląda na problemy z łożyskiem oporowym lub poczatkiem konca dwumasy. Chociaż nie jest to do konca powiedziane. U mnie tak jest już ze 20kkm. Szczegolnie jest to odczuwalne podczas odpalania w chłodne/zimne dni
Z łożyskiem oporowym na pewno nie bo wciskając sprzęgło zmuszasz go do pracy i jesli ono było by wadliwe to wlasnie wtedy by było go słychać.
Koło dwumasowe jak najbardziej, mamy w firmie caddy z 05PD i jest identycznie. Te koła to po prostu feler. W większości przypadków można je zastąpić zwykłym kołem plus tarcza ze sprężynkami i problem znika.
junak czy jeśli dotkniesz sprzęgła nogą (tak ok 1cm wciśnięcia) to czujesz pulsowanie? Jeśli tak to j.w. koło dwumasowe. Ale jeździj śmiało, trzeba się za niego brac w momencie gdy gasząc silnik będziesz słyszał wyraźnie że sie tłucze.
dzieki za odpowiedzi Panowie.Wydaje mi sie kolego gregorianin ze tak,czuć jakby lekkie drgania na sprzęgle.No nic pozostaje czekac i patrzec co dalej ale coś mi się wydaje że to dwumasa.
junak czy jeśli dotkniesz sprzęgła nogą (tak ok 1cm wciśnięcia) to czujesz pulsowanie? Jeśli tak to j.w. koło dwumasowe.
Takie pulsowanie po delikatnym wciśnięciu wystepuje nawet w nowych sztukach, więc tym nie ma co sie sugerowac
To nie jest źle, ale pochodzi z koła dwumasowego, może tez być delikatnie nie doważone i też powstanie ten efekt. Niemniej jeśli się to zmienia/powiększa wiemy co mamy zrobić. Przy okazyjnej wymianie sprzęgła kupujemy kit modyfikacyjny czyli koło jednomasowe + odpowiednia tarcza. Problem nigdy nie powróci a nawet jeśli tarcza ulegnie uszkodzeniu to koszty są znikome w porównaniu do cholernie drogich i wadliwych dwumasów.
Może ktoś z Was słyszał o ukręcających się wałach korbowych silnikach DTI opla. O tyle to dziwne że nie ma znaczenia czy silnik był po chipie czy nie. Ukręcały się w słabych DTL-kach jak i mocnych DTH nie ma reguły. Co się okazało. Że zmasakrowane koło dmumasowe przy obciążeniu zaczynało pracować na "sztywno" czyli nie dość że nie tłumiło drgań skrętnych to tworzył nowe bardzo silne. Takie chwilowe "uderzenia" naprężeń skrętnych na wał korbowy powodował po niedługim czasie zmęczenie materiału i wały się ukręcały... W VW takiego problemu nigdy nie zauważyłem, najprawdopodobniej jest to większy margines bezpieczeństwa podczas obliczania krytycznych elementów takich jak np. wał korbowy. A opel, no niestety policzył wszystko na styk no i brakło :-)
Komentarz